Llibres i roses de comerç just per gaudir d’una Diada de Sant Jordi solidària

La Fundació ha ubicat estands en els que es podran comprar artesanies elaborades per dones amb diversitat funcional
La formació i capacitació laboral de les dones amb discapacitat és clau per garantir la seva integració i promoció social

El proper 23 d’abril la Fundació Vicente Ferrer (FVF) ubicarà en motiu de la Diada de Sant Jordi estands de llibres i roses de comerç just a diferents poblacions de Catalunya. En ells es podran comprar des de llibres biogràfics de Vicente Ferrer a roses de tela, fermalls, imants, polseres i altres productes solidaris elaborats per les dones amb diversitat funcional dels tallers d’artesania de la FVF.

Consulta el teu estand més proper aquí >

Els beneficis recaptats amb la venda de roses i llibres aniran destinats als projectes que la Fundació duu a terme a Andhra Pradesh, al sud de l’Índia.

Es tracta d’una iniciativa d’economia social que contribueix al desenvolupament econòmic territorial i l’ocupabilitat d’un col·lectiu triplement discriminat, per gènere, origen social i discapacitat. Accedir al mercat laboral i tenir un salari fixe suposa un punt d’inflexió a les seves vides; els tallers les treuen de l’estigma promovent la seva autonomia a través de la formació i la capacitació laboral. Les dones aprenen a bordar, cosir o fer peces de joieria, entre altres tècniques artesanals, a més de proporcionar-les allotjament i atenció mèdica.

Els tallers-residència són una plataforma per acabar amb la discriminació a través de la integració en el nucli familiar i la comunitat. “La meva família està sorpresa perquè tinc un salari i sóc independent. Em respecten més.” explica Lakshmi Devi Kasipogulu, destinatària del projecte.

Durant el període 2014-2015, 91 persones amb diversitat funcional es varen formar en els sis tallers d’artesania de la Fundació. El projecte dóna treball a un total de 260 dones. Els productes, a més de als estands de Sant Jordi, es poden adquirir a Anantapur, a la botiga on-line i a les botigues físiques de Barcelona, Mallorca i Menorca.